måndag 20 oktober 2008

Lies

Har nyss sett Gossip Girl som jag spelade in igår för att jag skulle plugga (hur mycket pluggade jag egentligen? Provet kändes bra hursomhelst!). Riktigt hemskt avsnitt som handlade om lögner och dumheter man gjort som man försöker dölja.

Jag kommer själv ihåg när jag dragit en liten vit lögn som sedan uppdagats att det var osanning, som det svidit i mig när jag blivit påkommen! Ett typiskt exempel var när jag gick i högstadiet och mamma undrade vad det var för mat. Jag svarade att det var soppa med brödbullar som jag bara ääääälskade och att jag åt ca tre stycken. I själva verket att jag och min bästis skippat lunchen för att gå i stan och shoppa istället. Min bror hörde vad jag sa och skrek "nehe, det var ju spaghetti med köttfärssås idag!!" Dem hade ändrat matschemat just denna dag. Gissa om det var pinsamt när jag verkligen stått och berättat om hur gott det var?

Njaa. Lögner ska man undvika in i det sista. När dem väl kommer fram (tro mig, lögner kommer alltid fram, i tid eller otid) kommer det inte bli en skön känsla i magen!

/Mindy

Inga kommentarer: