torsdag 16 oktober 2008

My future

Det är riktigt, riktigt svårt för mig att veta och känna vad jag vill syssla med senare i livet. Det jag vet är att jag vill känna att jag kan göra vad jag vill och inte tvingas att göra något. Min plan har ju alltid varit att bli åklagare men det känns långt borta då jag fick höra att det bara är MVG 4.5 år rakt igenom som räknas om man ska bli något och få praktikplats och för att få sitta i tinget. Jahapp, orkar man det? Om man inte är 100 % fokuserad på det så är det nog inte rätt.

Känner att jag hur gärna som helst vill bo utomlands, jag gillar inte trista, gråa Sverige där vi behöver vårat personliga space överallt och inte kan vara spontana. Vädret är dessutom övertråkigt och jag går ofta och fryser, jag vill ha kunna ha sommarkläder året om! Därför känns utlandet lockande men det krävs en hel del mod att bara lämna allt och alla här, vem vet vad som finns kvar om/när jag kommer tillbaks? Det är en risk, men det kanske verkligen är värt att testa!

Snuskigt rik vore kanske något för mig? (bild från årets skolfoto)

Annars så pratade Linn om jobb inom tv. Då kom en ny liten dröm fram, jag skulle vilja arrangera stora saker som Melodifestivalen och andra galor och sådant, det vore hur skoj som helst. Eller bli assistent och fixa och dona med saker och ting. Tåls att tänka på! Man vet ju inte alla sånadär rätt gömda jobb, man tänker mest på doktor, advokat, polis, affärsbiträde osv. Jag gör det iaf.

Det jag vet är att jag vill ha ett riktigt skojigt jobb som jag kan se fram emot att gå till, samtidigt som jag vill kunna utvecklas och lära mig nya saker varje dag. Ska till studie- och yrkesvägledaren veckan efter höstlovet och kolla lite, ska bli spännande!

/Mindy

Inga kommentarer: