tisdag 7 oktober 2008

Sömnmonstret erkänner sitt problem offentligt

Vad duktig jag varit nu! Städat båda mina rum så dem är jättefina. Bar även upp 14 påsar med böcker och tidningar som fyllde två flyttkartonger uppe på vinden. Mycket spring i den vippiga stegen med andra ord! Nu känns det riktigt skönt att gå in i mina rum när allt är bortstädat :) Fast jag kan ändå inte låta bli att tycka att det känns riktigt tomt nu när det är så städat. Tomt och ensamt.

Varför, varför kan man bara flippa ut? Inte bli som ett skrikande monster utan att hjärnan typ bara slinter i tankarna och man blir alldeles stel och fastnar i samma tankemönster. Jag verkar lida av någon slags sömnsjukdom. När jag blir trött så blir jag lite monsteraktig om det är illa. Annars är jag ju som en liten pömsig nalle *blink* Men då det blir fel? Vad händer egentligen då? Jag kan berätta att ibland är jag halvsovande och inte är medveten om vad jag säger eller hur jag beter mig. Andra gånger är jag vid medvetande men riktigt, riktigt trött och säger då dumma saker för att det antagligen stör mig. Ja! Så måste det ju vara! Det är en ren instinkt, jaga bort allt som stör min sömn, vare sig det är någon du verkligen tycker om eller ger blanka fan i, bort med dem och låt mig sova!

Känns som jag kommit på det nu. Det lär ju vara något sådant, varför skulle jag annars bli så arg? Det måste vara av ren instinkt jag bara vill få bort störande moment om jag ska sova eller är riktigt trött. Jag är hemskt ledsen för de gånger jag blivit ett sömnmonster och jag ska verkligen försöka vara pigg och känner jag att jag börjar bli trött ska jag springa några varv runt huset, stänka iskallt vatten i ansiktet och dricka några liter energidryck så att det inte händer.

Har råkat illa ut pga detta problemet ett antal gånger nu. Senaste gången var bara någon dag sedan och jag höll på att klanta till det rejält. Är uppriktigt ledsen för detta och det trillade ned några tårar imorse påväg till bussen för att jag verkligen är ångerfull. Det värsta är att jag knappt uppfattade situationen ens, det bara hände. Så får det inte vara! Har städat bort massa skräp, och snart jag duscha av mig och rena mig själv. Vill bara bort från allt trams och få en normal tillvaro. Känner mig rätt lost fortfarande. Det är inte ens i mitt liv det är konstigt. Det är för tillfället i alla andras liv det är snett, de mår dåligt, jobbiga saker som de går igenom eller att dem har riktiga problem att handskas med. Jag, jag har det väldigt bra faktiskt. Jag är nog bara för dum för att inse det just nu. Allt runtomkring tar över. Är inte ni glada, kan inte jag heller vara det..

Nu ska jag rena mig själv med en massa nya produkter och komma bort lite. Ha en fin eftermiddag hörs kanske senare ikväll! /Mindy

Inga kommentarer: