fredag 17 juli 2009

Blääää

Usch jag känner mig som en überknubbis nu.. Läst andras, lite mer kända bloggar och om deras liv. Fy tusan vad lite de äter för att hålla sig i form!! Deras kroppar måste ju ta mongostryk! Det är nästan det enda jag tänker på om jag ska göra något sådant knäppt, att min kropp tar stryk..

Fast nu har jag frossat i allt möjligt i några veckor. Tagit semester från mig själv men ändå inte. Tankarna har hela tiden funnits med mig men jag har motat bort dem mycket hårdare nu än innan. X antal Mudcakes från Espresso House har jag ätit. Massor av godis. Mår illa av godis nu, man kan verkligen tröttna stenhårt på det om man äter det dagligen.. Baconchips och glass samt diverse onyttig mat har åkt ner min nu mer inte lika tunna mage. PANIK!! Det känns som om fett bara kryper runt mig, jag känner mig mindre värd som människa, äcklig och vill bara hoppa ur mig själv tills jag är smal igen.

Nu har jag inte vägt mig på jättelänge eftersom jag inte bor hemma och inte har någon våg men det är väl tur det, isåfall hade jag väl dött.. Skulle äta nyttigare denna veckan och slopa allt onödigt socker jag proppat i mig hittills, men det har ju varit semester!, men så blev jag ju sjuk.. Svårt att vara superdupernyttig när man är jättesjuk och knappt kan äta eller handla eller laga mat. Man tar första bästa lättuggade typ. Vilket inte heller varit de nyttigaste alternativen. Har tänkt att det spelar ingen roll eftersom jag är sjuk och måste bli frisk innan jag börjar tänka på att bli nyttigare, min kropp behöver energi för att bli frisk.

Jag snackar inte om att banta, bara slopa allt äckelonödigt jag nu mer ätit jättelänge. Enda sen min första semester på Kreta i maj nästan. Då började jag bli hemskt onyttig igen. Men då var jag onyttig med måtta.. Liksom drog ner på något annat för att kunna va onyttig. Nu har jag mest varit onyttig. Hatar när jag börjar känna mig mjuk. Mjuk = äcklig. Jag gillar kantigt och hårt. Har funderat ibland om det verkligen är sjukt att känna så? Jag gillar ju det på mig själv. Alltid gjort sen jag började tänka på sådant. Gillar hellre ta på ben än massa köttigt mjukt. Är verkligen det så konstigt? Visst min rygg är störig när jag sitter på hårda stolar osv men annars är det toppen. Jag gillar verkligen inte mjukt på mig själv, jag passar inte i det för fem öre. Däremot andra kan göra det, jag säger inte alla men många andra kan passa i att vara mjuka och fina i sina former men inte jag. Vissa är snyggast på ett eller annat vis, och jag är snyggast som kantig. Kanske inte skönast, men hey, jag drar på mig min fluffpuffpäls så kan vi kramas mjukt ändå!

Godnatt från en mycket-tänkande
/Mindy

2 kommentarer:

Anonym sa...

ojdå jag är tvärtom..jag känner mig äcklig när jag är hård och benig. jag kämpar alltid att INTE gå ner i vikt vill vara mjuuk.. när jag slarvar med maten (inte äter jätte mkt och regelbundet) går jag ner på studs! Känns som jag har en tvärtom ätstörning för tänker också mycket på mat...att jag måste äta, därför har jag inte så mkt lust att äta...

Elin sa...

Innan var jag, ja, inte kantig, men ganska sa rak och valtranad. Men nu har jag fatt lite kvinnligare former och darmed blivit bredare, men faktum ar att jag trivs med det! Det ar mysigt liksom^^ haha. Ar fortfarande garna valtranad dock!