lördag 11 juli 2009

Gårkvällen i text och bild


Bakgårdsmusikerna Gustav och Jontan

Hejsan! Idag har jag sovit länge, länge. Vaknade vid två då baby väckte mig och jag bara "va? vad är klockan?". "Två" svarade han då. Oj tänkte jag. Så jag har lyckats få mina timmar ändå även om jag lade mig vid fyratiden igår.

Hur var det då igår? Rätt festligt innan vi gick in till KB skulle jag vilja säga. Vi tillbringade kvällen på Möllan som var väldigt folktätt. Där var de tjo och tjim och väldigt skojigt. Träffade några nya sköna människor inne på en bakgård vid Sofielund någonstans där Jontan och Gustav satt och spelade lite. De hade fått en fanskara på tre pers som var trevliga. Jag trodde de var kompisar sedan tidigare och följde med tjejerna upp till deras lägenhet för att använda deras badrum men det visade sig senare i trappuppgången att de inte alls kände dem sen tidigare utan bara hört dem sitta och spela och sedan hängt på. Så jag hade följt med främlingar upp till lägenheten, hehe.

Gustav
Alla var på bra humör när vi satt på L´Angelo och drack. Jag drack inte, tog en tequilashot bara som smakade fy och förfarelse! Smarta Linn slängde ju såklart bort min citron också så jag fick skölja ned blärket med öl som jag inte heller hyser så varma känslor för.

Fansen
Påväg till KB senare tofflade folk hem så det baraq blev jag och Linn. Jag gillar inte alls stämningen inne på KB, den är hemsk. Alla är väldigt kyliga med tusentusen fördomar mot alla känns det som. USCH! Jag gav det en ny chans men icke, dit går jag inte om jag inte blir ditsläpad! Nu mer är det Ode to Joy Operagrillen som gäller. Much better.

Jontan
Ikväll är det hawaiifest hemma hos Mallan. Jag som är snörvlig och slemhostar känner mig sådär pepp inför det men kommer självklart ge det en chans och se hur det artar sig.

/Mindy

2 kommentarer:

Linn sa...

Haha, ja, men visst är jag så smart alltdid ;)

Mindy sa...

Just i den sekunden då jag såg att citronen försvann var du inte många ören värd ;)