lördag 4 juli 2009

Mallis part two

Katedralen i Palma

Eftersom det var lite mulet ute och vi var trötta på solen på våran femte dag och det var min kära mammas femtioårsdag så begav vi oss till staden Palma för att kolla in shoppingen samt för att kunna ha ett större utval på restauranger. Jag köpte ingenting, det var enbart min bror som fick köpt ett par finskor efter ett väldans tjat av mamma.

Palma
Vi kollade in katedralen och jag tyckte synd om alla dessa hästskjutsar som var överallt! Magra små hästar som tvingas köra runt töntiga turister i en vagn. Inte nog med det, de ska ha bjällror så det låter som rena rama bjällerklangtåget när de kommer. Blä för djurmisshandlare! Ge dem mer mat! Jag åt Spaniens nationalrätt fast utan skaldjur. Alltså paella med kött. Köttet var inte direkt bra men riset var gottigt.

Jag vid katedralen


På söndagen var det heller inget vidare med vädret så vi låg lite vid poolen och hade backgammonturnering i familjen. Jag o min bror spelade biljard som jag vann också. Den sjunde dagen, måndagen, var det mulet och vi alla var väldigt trötta så det blev en riktig läsardag! Alla låg i sina sängar och läste hela dagen. Jag påbörjade Da Vinci koden dagen före måndagen och avslutade den dagen efter, alltså på tisdagen. Så det tog mig 1,5 dag att läsa ut den. Rätt duktigt, men sen är jag ju en bokmal också!

Ice cream-mania!

En vecka hade nu gått och det var tisdag igen, alltså departure day. Vi åkte inte hem utan till Palma igen för att hoppa på vårat kryssningsskepp som skulle ta oss på en medelhavskryssning som varade i en vecka. Men det kommer jag till senare :)


Väntar utanför hotellet på våran transfer som skulle ta oss till kryssningsbåten

Vad var det nu som hände och som tog 4,5 h att göra? Jo, jag har nu mer än 130 små flätor i håret. Vi flätade in lite löshår också så att det skulle bli längre och hela håret jämnlångt, jag har ju klippt upp håret. Återkommer till håret mer senare..


Dessa tre kvinnor gjorde mina flätor samtidigt under 4,5 timmes tid

Ha en fin fortsatt lördagkväll!

/Mindy

Inga kommentarer: