torsdag 2 juli 2009

Mallis part one

Jag gåendes på strandpromenaden
Nu tänkte jag berätta lite mer om min första vecka av semestern, alltså på Mallorca, Majorca (välj själv), Spanien. Det var så inni**!#?!**# varmt den första dagen vi kom fram. Jag låg däckad i en solstol vid poolen och tänkte att jag inte kommer att klara hettan. I hotellrummet var det lika förbaskat varmt och jag kunde knappt sova den första kvällen.

Mallis

Dag två när jag vaknade upp hade jag en halv porrstjärneläpp. Ni kanske undrar hur. Jag skriver en liten ledtråd. Bzzzzzzzzzzz. Kan ni gissa? Ja just det. En liten äcklig mygga bet mig i läppen av alla ställen så att den svullnade upp rejält. Det gjorde ont också, kan jag meddela. Andra dagen fungerade mycket bättre med värmen. Jag stod ut, låg vid poolen och läste en massa o badade. Jag och bror dök mycket, sedan lärde jag mig även att göra volter. Sedan glömde jag hur man dök vanligt och kunde bara göra volter. Till slut slog jag axeln i bassängbottnen när jag gjorde en volt på 2.10 m djup så då lade jag ner verksamheten, hehe. Detta var på onsdagen.


Poolområdet på mitt hotell. Kolla så nära till havet vi hade!

På torsdagen, dag tre, så låg vi vid poolen också. Tog ett dopp i havet med mami och papi också, det var inte direkt långt att gå.. Någon meter ifrån hotellet låg havet och jag badade bara i det en gång. Shame on me! Skönt var det iaf den enda gången jag badade. Jag skyller på att jag inte fick köpa en luftmadrass :( Jag sprang även en runda längs strandpromenaden vilket jag har lite bildbevis på. Fotade mig själv i min löparoutfit som ni kan se här på bloggen. Det var riktigt svettigt kan jag lova!

En sådan fin blå sak han går omkring och bär på fick jag inte köpa

Jag innan mitt lilla träningspass

Dag fyra, alltså fredag ni som är kvicktänkta, så gjorde jag något drastiskt och väldigt impulsivt... Mer om det senare. Det var ju midsommarafton! Det firades med svensk mat så gott det gick på mammas och pappas balkong med havsutsikt (de var väldigt noga med att påpeka sin havsutsikt under heeela veckan på Mallis). Det var mycket smarrigt och det var en trevlig dag.

Pool och området omkring


Utsikt från mammas och pappas balle (balkong)

Midsommarmat!

Senare på kvällen begav vi oss in till centrum för att kolla läget, ta en drink och käka glass. På stranden var en midsommarstång rest och man kände en liten värme i bröstet, kära svenskar... Någonting annat tog dock min fulla koncentration..... Något som har ändrat mitt utseende totalt. Det tog 4,5 h att göra, gjorde sviiiinont och det var tre kvinnor som gjorde det på mig. När jag kom hem ca. halv tre på natten till hotellrummet så kunde jag knappt sova en blund den natten. Vad sjutton gjorde jag?!



En utav de sista bilderna före min transformation

/Mindy

Inga kommentarer: