måndag 20 juli 2009

I Smålle

Så var jag framme i Småland och sitter i min mosters soffa och dricker jordgubb och champagnete som är supergott. Det värmer skönt också då jag var ute på en promenad och fick två regnskurar över mig. Burr! Fingrarna är som istappar.

Tågresan var lite knepig, folk var stirriga när tåget kom och ställde sig på 6A istället för 6B. Sensa någon att något var sönder, vi skullebli sena, platserna inte stämdemed biljetterna osv.. Jag gick på och satte mig på en annan plats då någon satt och sov på min bokade plats. Hörde när de ropade ut att elledningarna var sönder mellan Höör och Hässleholm. Därför kunde tågeninte gå där och vi skulle hoppaav i Höör för att ta buss till Hässleholm för att sedanta tåget till Växjö därifrån. Klyddigt värre kände jag. Sedan efter ett tag ropade de ut att det var lagat såvi slapp hoppa av och byta, det var skönt. Då passade jag på att väcka tjejen som satt och slumrade på min plats för att sätta mig på min fönsterplats med bord och avnjuta min bok resten av tågresan hit.

/Mindy

1 kommentar:

Anonym sa...

Då åkte vi om varandra..Samma dag åkte jag ner till Skåne;) //Tina