onsdag 1 juli 2009

Kort om semestern

Hemma igen nu efter en semester som känns milslång. Tolka det nu inte som att den har varit trist, för den har varit allt annat än trist! Så mycket som har hänt denna semestern har inte hänt på ett år för en vanlig medelSvensson (he he he.....). Att berätta allt kommer att ta upp så mycket plats i bloggen att jag väljer att dosera ut mina berättelser lite istället.

Jag har varit i rätt många länder på mindre än en månad iaf. Dessa länderna är Grekland, Spanien, Italien, Monaco, Tunisien och Frankrike. Spanien, Monaco och Tunisen var nya ställen och det var roligt att se.

Kryssningsbåten heter Ocean Village ifal någon är sugen på att kolla vad det är för något. 14 våningar var det iaf på båten med underhållning dygnet runt. En betjänt per tre pers vilket är en jääädra service och ja, vad ska man säga? Drömsemestern! I varje land man lade ankar i fick man välja ur en bok Action Ashore om vad man ville göra där. Olika utflykter/äventyr så att säga. Så det har varit spännande! Jag valde bl.a. guidad tur i Afrika, cykla upp för vulkanen Vesuvius, wine testing i Toscana , rafting i Villefranche, rundvandring i Ajaccio, Corsica. Har en massa av olika bilder som kommer att dyka upp lite smått i bloggen.

/Mindy

1 kommentar:

Elin sa...

Hej!! Du har formodligen varit pa Corsica samtidigt som min tyska aupairkompis! Hon har varit dar med sin "familj" och kom hem igar^^