torsdag 2 juli 2009

Uppe med tuppen

Godmorgon! Jag vaknade kl. 6 imorse och kan nu inte somna om at all. Inte så konstigt eftersom jag däckade runt åttatiden igårkväll. Det är hårt att vara tillbaka i Sverige!

Jag på Mallis


Igår fick jag alla möjliga olika sorters konstiga känslor. Jag kom på att jag tagit studenten och nu inte har några tider som helst att passa med skola och läxor. Jag ska inte plugga till hösten utan börja på IDUN. Jag har en hel sommar (nästan) att göra allt och inget på. Det känns väldigt lustigt! Jag har aldrig varit utan att göra, så nu känns det helt jättekonstigt!

Igår var jag på Klagshamnsstranden och hälsade på mitt förra jobb, glasskiosken. Chefen Tommy var på plats och snackade gärna på om allt mellan sand på havets botten och luften kring månen. Som vanligt då alltså. Max i min förra klass är nu mer badvakt på stranden vilket var skojigt att se, vi bytte några ord och det var trevligt. Jag fick en kulglass av Tommy, det var smarrigt. Tyvärr hade de knappt inga goda smaker, dåligt!

Strandpromenaden
Jag kommer att portionera ut semesterbilder och lite berättelser om semmen i samband med annat jag skriver i bloggen. I detta inlägget är en bild från en utav de första kvällarna på Mallis då jag testade lite fina accessoarer. Tyvärr måste jag göra er besvikna, jag köpte inget utav det..... Den andra bilden är från strandpromenaden.

/Mindy

Inga kommentarer: